ویروس جدید «نیپا» جنوب هند را در حالت آماده‌باش قرار داد + tdgl آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریبا تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران
سرخط خبرها

چند راهکار ساده برای تسکین درد معده در خانه

  • کد خبر: ۲۳۹۵۶۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
چند راهکار ساده برای تسکین درد معده در خانه
درمان‌های خانگی بسیاری وجود دارد که درد معده را تسکین می‌بخشد؛ مانند نوشیدن آب، ورزش کردن، پرهیز از استعمال سیگار و ....

به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از معده‌درد‌ها را می‌توان به راحتی در خانه درمان کرد. در ادامه چندین درمان خانگی محبوب برای درمان معده‌درد و سوء هاضمه به شما معرفی می‌شود که به کاهش ناراحتی معده کمک می‌کنند:

۱. زیاد آب بنوشید

کم‌آبی بدن، هضم غذا را دشوارتر می‌کند و احتمال ناراحتی معده را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب می‌تواند به تسهیل هضم و کاهش سوزش سر دل کمک کند. کسانی که مشکلات گوارشی دارند، مهم است که هیدراته بمانند.

۲. بعد از صرف غذا دراز نکشید

هنگامی که بدن در حالت افقی است، اسید موجود در معده بیشتر به سمت بالا حرکت می‌کند و می‌تواند باعث سوزش سر دل شود؛ بنابراین افراد مبتلا به ناراحتی معده، پس از خوردن غذا باید حداقل برای چند ساعت از دراز کشیدن یا خوابیدن خودداری کنند تا این مشکل برطرف شود.

۳. انجیر بخورید

یکی از میوه‌های مفید برای درمان معده درد، رفع یبوست و تنظیم حرکات روده انجیر است. انجیر ترکیباتی دارد که ملین است و سوء هاضمه را بهبود می‌بخشد.

۴. ورزش کنید

پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یوگا و حرکات کششی ملایم همراه با تنفس عمیق، همگی می‌توانند برای مقابله با معده‌درد مفید باشند. در حین انجام یوگا و تمرینات کششی سعی کنید هنگام نشستن روی پا‌های خود به آرامی کمر خود را به چپ و راست بچرخانید؛ این کار به تسکین درد‌های معده کمک می‌کند.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->